Κυριακή, 27 Απριλίου 2014

                                            ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.........



                                    ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



                              ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ-ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ


ΣΤΟΧΟΣ   Τα παιδιά να μάθουν να  συγκρίνουν ενιαίες επιφάνειες με επικαλύψεις (με τετράγωνα χαρτάκια επικαλύπτουν ορθογώνιες επιφάνειες )

ΥΛΙΚΑ      Καρτέλες και τετράγωνα καρτελάκια ,σταθερές   και αυθαίρετες μονάδες μέτρησης







                                                            ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 


                                    Διήγηση ιστορίας............


Είναι Άνοιξη.Μόλις έφυγε ο Χειμώνας και τα χόρτα στο δάσος δε βγήκαν ακόμη.Ο Άρης και η Νεφέλη τα δύο ελαφάκια ψάχνουν για φαγητό .Πεινάνε πολύ αλλά δε βρίσκουν πουθενά χόρτο.Ξαφνικά βλέπουν μπροστά τους δύο λωρίδες με χόρτο.






Χαρούμενα τα ελαφάκια τρέχουν προς το χορτάρι και το καθένα τρώει από μία λωρίδα.Όταν όμως τελειώνουν η Νεφέλη διαπιστώνει ότι ο Άρης έφαγε πιο πολύ χόρτο και έτσι αρχίζουν να μαλώνουν.Τότε τα ελαφάκια ζητούν από τα παιδιά να τους πούνε ποιός έχει δίκιο.

-Τα παιδιά που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει αυθαίρετες και σταθερές μονάδες μέτρησης για να μετρήσουν το μήκος και αποστάσεις προτείνουν κάποιες από αυτές. Χωρ'ιζονται σε ομάδες που θα κάνουν τις μετρήσεις και σε ομάδες ελέγχου.

-Τα παιδιά προσπαθούν να μετρήσουν με διάφορους τρόπους αλλά διαπιστώνουμε ότι αυτές οι μονάδες μέτρησης δεν μπορούν να μας βοηθήσουν.  

-Μετά από έντονο προβληματισμό και συζητήσεις κάποια παιδιά προτείνουν να χρησιμοποιήσουμε τα τετράγωνα χαρτάκια.

-Επικαλύπτουμε τις δύο επιφάνειες με διάφορους τρόπους και καταλήγουμε.....






 -Τα παιδιά διαπιστώνουν ότι ο Άρης έφαγε πιο πολύ χορτάρι καθώς η λωρίδα του Άρη καλύπτεται από έξι χαρτάκια και η λωρίδα της Νεφέλης από τέσσερα χαρτάκια.

-Τα ελαφάκια ευχαριστούν τα παιδιά και πηγαίνουν για ύπνο.Την  επόμενη μέρα καθώς ψάχνουν πάλι για φαγητό βρίσκουν πάλι δυό λωρίδες με χορτάρι.Αυτή τη φορά όμως η Νεφέλη πριν να διαλέξει λωρίδα ζητάει τη βοήθεια των παιδιών

- Τα παιδιά μετρούν.....








.....και διαπιστώνουν ότι η μία λωρίδα καλύπτεται από έξι τετραγωνάκια και η άλλη λωρίδα από εφτά τετραγωνάκια.Η Νεφέλη και ο Αρης ευχαριστούν τα παιδιά για τη βοήθειά τους και πηγαίνουν να φάνε το καθένα από τη λωρίδα του.


                                                  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 


 Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά και μάλιστα έδειξαν έντονο ενδιαφέρον και συμμετείχαν όλα στην προσπάθεια της επίλυσης του προβλήματος.
 Όλα τα παιδιά πρότειναν τρόπους μέτρησης και ήθελαν να επαληθεύσουν τις προβλέψεις τους.Τους άρεσε πολύ που βοήθησαν τα δύο ελαφάκια να λύσουν το πρόβλημά τους.

-Ηδραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε εμπράγματες καταστάσεις μπορεί όμως να πραγματοποιηθεί και σε βιωματικές καταστάσεις .Επίσης σε αναπαραστατικές καταστάσεις μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν τις λωρίδες που έφαγαν τα δύο ελαφάκια.


                                             ΠΑΙΧΝΙΔΙ ( σκυταλοδρομία)

 Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες.

 Απέναντι από κάθε ομάδα βρίσκονται δύο μεγάλα ορθογώνια.

 Στη μέση της διαδρομής της κάθε ομάδας υπάρχει ένας κύκλος με τετράγωνα.

 Με το σύνθημα τα παιδιά τρέχουν παίρνουν από ένα τετράγωνο και το τοποθετούν πάνω στο ορθογώνιο.

 Νικάει η ομάδα που τελειώνει πρώτη και καλλύπτει σωστά το ορθογώνιό της.


 

         
      

1 σχόλιο:

  1. Ετσι τα μαθηματικά γίνονται παιχνίδι κι αγαπιούνται απ' τα παιδιά. Μπράβο Αννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή