ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΝΗΠΙΟΥ
ΟΝΟΜΑ ΠΑΙΔΙΟΥ:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ:
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΔΕΡΦΙΑ:
ΣΕΙΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ:
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
1. Πώς είναι σε ύψος και βάρος σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά;
2. Πώς περπατά; Το βάδισμά του είναι το τυπικό βάδισμα παιδιού στην ηλικία του ή διαφέρει;
3. Πώς χειρίζεται μικρά αντικείμενα π.χ. κομμάτια παζλ, υλικά κατασκευών; Πώς χειρίζεται το ψαλίδι;
4. Αυτοεξυπηρετείται; (ρούχα, κουμπιά, φερμουάρ, δέσιμο κορδονιών, πλύσιμο και στέγνωμα χεριών)
5. Προτιμά τις κινητικές δραστηριότητες ή τις πιο καθιστικές;
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Συμπεριφορά με τους ενηλίκους
1. Πώς αποχωρίζεται τους γονείς του το πρωί;
2. Επιδιώκει τη συντροφιά των ενηλίκων ή των παιδιών μέσα στην τάξη; Παρουσιάζει κάποιου είδους προσκόλληση σε κάποιον ενήλικα;
3. Με ποιον τρόπο απευθύνεται στους ενήλικες για να ρωτήσει κάτι, να ζητήσει την άδεια για κάτι, να λάβει βοήθεια;
4. Ακολουθεί τους κανόνες και τα όρια που έχουν τεθεί; Πώς αντιδρά σ’αυτούς;
Συμπεριφορά με τους συνομηλίκους
1. Πώς μπαίνει σε μια ομάδα παιχνιδιού;
π.χ. συμμετέχει κατευθείαν ή πρώτα στέκεται και παρατηρεί; Περιγράψτε τη
συμπεριφορά του παιδιού στις ομάδες παιχνιδιού (π.χ. είναι αρχηγός,
ακόλουθος ή και τα δυο; )
2. Προτιμά να παίζει μόνο του; Περιγράψτε
και συγκρίνετε τη συμπεριφορά του παιδιού σε σχέση με τα άλλα παιδιά.
Κατά τη διάρκεια ποιων δραστηριοτήτων προτιμά να είναι μόνο του;
3. Το παιδί έχει την τάση να παίζει μόνο με κάποιον/ους συγκεκριμένα;
4. Πώς δείχνει τη συμπάθειά του σ’ ένα παιδί και πώς σε έναν ενήλικα;
5. Έχει την τάση να επιτίθεται στους άλλους λεκτικά ή σωματικά; Με ποια αφορμή; Πώς επιλύεται η κατάσταση που δημιουργείται;
6. Πώς αντιδρά στην αναμονή π.χ. περιμένει τη σειρά του για να παίξει με ένα παιχνίδι; Τί κάνει;
ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
1. Πόσο διαρκεί η προσοχή του στις διάφορες δραστηριότητες;
2. Είναι σε ετοιμότητα; Μπορεί να φέρει εις πέρας καθήκοντα ή να συμμετέχει στην επίλυση προβλημάτων;
3. Πώς θα περιγράφατε την ανάπτυξη του
λόγου: άρθρωση, ευχέρεια, λεξιλόγιο, σύνταξη προτάσεων, φαντασία.
Καταγράψτε μερικά δείγματα λόγου.
4. Η γνώση του σχετικά με: τα χρώματα, τα σχήματα, τα μεγέθη, τους αριθμούς, τα γράμματα.
5. Χρησιμοποιεί δημιουργικά (π.χ. πηλό, χρώματα, χαρτόνια κλπ.) και με ποιο τρόπο, δώστε ένα παράδειγμα.
6. Συμμετέχει σε μουσικές δραστηριότητες; Έχει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα βιβλία;
7. Συμμετέχει σε παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμούς, δραματοποιήσεις;
ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από το
παιδί σχετικά με τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του; Ποιες είναι οι
προοπτικές κατά τη γνώμη σας;
Πηγή:Stanford Developmental-Behavioral Pediatrics Rotation: A Guide to Preschool Observations, https://depts.washington.edu/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου