Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

Σεμινάριο για τη διδακτική των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο

                                         ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

             Στην ομάδα συμμετείχαν οι νηπιαγωγοί: Βάσω Μωυσιάδου,Αγνή Σιμώτα,Μερόπη Ντόκαλου,Όλγα Μεσάικου,Μαρία Μπούσιου,Κυριακή Μουτουσίδου και Ελένη Ζησοπούλου.

ΣΤΟΧΟΣ:
-Σύνδεση επίπεδου σχήματος με την ανάλογη πλευρά του στερεού σχήματος.

        Καταρχήν σημειώσαμε ότι ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με την ενασχόληση των παιδιών με παιχνίδια του εμπορίου,στα οποία το παιδί καλείται να βρει πού μπορεί να βάλει τα γεωμετρικά στερεά που κρατάει στο χέρι.(π.χ χελώνα με τρύπες διαφόρων γεωμετρικών σχημάτων και τα αντίστοιχα γεωμετρικά στερεά).
       Μετά προχωρήσαμε στο σχεδιασμό μίας οργανωμένης δραστηριότητας στην τάξη σύμφωνα με την οποία δίνουμε στα παιδιά ένα ορθογώνιο χαρτόκουτο,το οποίο και θα χρησιμοποιήσουμε ως σκηνή για να παίξουμε με γαντόκουκλες ή ως βυθό ή ανάλογα με το θέμα που δουλεύουμε...
Τα παιδιά παρατηρούν προσεχτικά το κουτί,μετρούν τις πλευρές του και κάνουν υποθέσεις σχετικά με την ονομασία του...αποφασίζουμε,όμως,ότι δεν μας αρέσει το χρώμα του και θα πρέπει να το ντύσουμε με χαρτί ή χαρτόνι,για να μπορέσουμε να το χρησιμοποιήσουμε.Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες κι η καθεμιά αναλαμβάνει να ντύσει μία πλευρά του...επιλέγουν ποιά μορφή πρέπει να έχει το χαρτί που θα χρησιμοποιήσουμε και μετρούν με αυθαίρετες η μη μονάδες για να το κόψουν.Αφού καταλήξουν στο κατάλληλο κομμάτι αναγνωρίζουν το γεωμετρικό επίπεδο και επιτυγχάνεται η σύνδεσή του με την πλευρά του γεωμετρικού στερεού.
      Επίσης συνάδελφος διατύπωσε και την ιδέα του τυπώματος με τη μια πλευρά ενός γεωμετρικού στερεού.(π.χ σφουγγάρι κομμένου σε ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο ή κύβο κ.τ.λ).Βλέποντας τα παιδιά το τύπωμα της πλευράς του κύβου αναγνωρίζουν το ήδη γνωστό τους τετράγωνο!!!

1 σχόλιο:

  1. Αυτή είναι μια παργματική μαθηματική δραστηριότητα. Εμπεριέχει πρόβλημα, πειραματισμό, έκφραση, δράση, λύση, επαλήθευση. Βιωμάτική, εμπράγματη και παραστατική. Εξαιρετική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή