Μαθαίνουμε για την 28η Οκτωβρίου,τον πόλεμο και την ειρήνη.
Περιγράφουμε φωτογραφίες της φωτογράφου της Κατοχής Βούλας Παπαϊωάννου με θέμα τα παιδιά εκείνης της περιόδου.Εστιάζουμε στην περιγραφή των προσώπων και στην έκφραση των συναισθημάτων τους και προσπαθούμε να μαντέψουμε τι μπορεί να σκέφτονται εκείνα τα παιδιά εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή.Επίσης δίνουμε τίτλους στις φωτογραφίες και γράφουμε λεζάντες.Τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για παλαιότερη εποχή,γιατί οι φωτογραφίες είναι χωρίς χρώματα.Μ'αυτή την αφορμή μιλήσαμε για τον πόλεμο,τι σημαίνει "πόλεμος" για εμάς,πώς μπορεί να αισθανόμαστε όταν έχουμε πόλεμο και ποιά χρώματα του ταιριάζουν.Διαβάζουμε το βιβλίο "Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο" του Ευγένιου Τριβιζά.Σε επόμενη δραστηριότητα μιλήσαμε για την ειρήνη,τι σημαίνει "ειρήνη" για εμάς,πώς αισθανόμαστε τώρα που ζούμε σε ειρήνη και ποιά χρώματα της ταιριάζουν.Διαβάσαμε την "Ειρήνη" του Αριστοφάνη και ζωγραφίσαμε και τον πόλεμο και την ειρήνη.Στιγμή γέλιου,αλλά και προβληματισμού όταν νήπιο απάντησε στην ερώτηση "τι είναι ειρήνη" κάπως έτσι:-"Ειρήνη,κυρία,είναι η Ειρήνη του 50-50".
...και η ώρα της σημαίας!!Αναγνωρίζουμε τα χρώματά της και κάνουμε υποθέσεις γιατί μπορεί να έχει αυτά τα χρώματα.Διαβάζουμε το "Ασπρογάλανο πανί" της Γαλάτειας Σουρέλη και μετράμε τις γραμμές της.Βρίσκουμε το 9 στην αριθμογραμμή,δείχνουμε 9 δαχτυλάκια και το σχηματίζουμε στον αέρα με τα δάχτυλά μας.
Μετράμε τα καρτελάκια με τις συλλαβές της φράσης "ελευθερία ή θάνατος" και βρίσκουμε ότι είναι κι αυτά 9.Αν είναι,όμως,ανακατεμένα δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι μας λένε.Προσπαθούμε,με τη βοήθεια της κυρίας,να τα βάλουμε στη σειρά.
Αφού τα καταφέραμε,"διαβάζουμε"...
αφού είναι οι καρτέλες μας τόσες όσες και οι γραμμές της σημαίας,αποφασίσαμε να βάλουμε από μια καρτέλα στην κάθε γραμμή.Ξεκίνησαν να τις βάζουν με όποια σειρά ήθελαν,αλλά τελικά κατάλαβαν ότι θα πρέπει να μπούνε με τη σειρά.
"διαβάσαμε"και τις καρτέλες πάνω στις γραμμές της σημαίας...και μετά τις βγάλαμε και προσπαθήσαμε να "διαβάσουμε" μόνο από τις γραμμές,ανακαλύπτοντας έτσι το μυστικό που κρύβεται στην ελληνική σημαία.
Στις ελεύθερες δραστηριότητες που ακολούθησαν ένα νήπιο αποφάσισε να φτιάξει τη δική του σημαία και να γράψει στις ρίγες της τη φράση "ελευθερία ή θάνατος".Κι επειδή τα παιδιά κάνουν την καλύτερη αξιολόγηση των δραστηριοτήτων θεωρήσαμε ότι αυτή η κίνηση του νηπίου ήταν η καλύτερη αξιολόγηση της δραστηριότητας.
Και,φυσικά,οι δοκιμαστικές μας στην αυλή του σχολείου.Είμαστε υπερήφανοι που είμαστε Έλληνες και το δείχνουμε κάθε στιγμή!!!!!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή