ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΣ
Στου καφενείου του βοερού το μέσα μέρος/
σκυμένος στο τραπέζι κάθετ’ ένας γέρος·/
με μιαν εφημερίδα εμπρός του, χωρίς συντροφιά./
Και μες των άθλιων γηρατειών την καταφρόνια/
σκέπτεται πόσο λίγο χάρηκε τα χρόνια/
που είχε και δύναμι, και λόγο, κ’ εμορφιά./
Ξέρει που γέρασε πολύ· το νοιώθει, το κυττάζει./
Κ’ εν τούτοις ο καιρός που ήταν νέος μοιάζει/
σαν χθες. Τι διάστημα μικρό, τι διάστημα μικρό./
Και συλλογιέται η Φρόνησις πως τον εγέλα·/
και πως την εμπιστεύονταν πάντα — τι τρέλλα! —/
την ψεύτρα που έλεγε· «Aύριο. Έχεις πολύν καιρό.»/
Θυμάται ορμές που βάσταγε· και πόση/
χαρά θυσίαζε. Την άμυαλή του γνώσι/
κάθ’ ευκαιρία χαμένη τώρα την εμπαίζει./
.... Μα απ’ το πολύ να σκέπτεται και να θυμάται/
ο γέρος εζαλίσθηκε. Κι αποκοιμάται/
στου καφενείου ακουμπισμένος το τραπέζι./
(Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)
Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013
Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013
Παιχνίδια Γνωριμίας για τις πρώτες μέρες
Ένα πολύ όμορφο παιχνίδι γνωριμίας είναι να τραγουδήσουμε τα ονόματά μας ως εξής:
λέγοντας ένας -ένας το όνομά του , η Νηπιαγωγός (αφού πρώτα πει και τραγουδήσει το δικό της δείχνοντας με το χέρι της στον αέρα το τονικό ύψος της κάθε συλλαβής ,ως παιχνίδι ) παρακινεί τα παιδιά να τραγουδούν όλοι μαζί το κάθε ονοματάκι (με τη δική της βοήθεια πάντα) δείχνοντας με το χεράκι τους το τονικό ύψος της κάθε συλλαβής.
Είναι κάτι , που τα παιδιά κυριολεκτικά απολαμβάνουν και στη συνέχεια της χρονιάς, αφού θα έχουν προχωρήσει στα παιχνίδια και τις δεξιότητες της Μουσικής , μπορούμε να το κάνουμε περισσότερο περίπλοκο ζωγραφίζοντας ένα πεντάγραμμο και βάζοντας δίπλα στις νότες,που τοποθετούμε πάνω σ'αυτό (μέσα σε παρένθεση) τις συλλαβές του κάθε παιδικού ονόματος,τραγουδώντας το a capella (χωρίς συνοδεία μουσικής) ή με την προσθήκη διάφορων μουσικών οργάνων!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΌΛΟΥΣ!!!
λέγοντας ένας -ένας το όνομά του , η Νηπιαγωγός (αφού πρώτα πει και τραγουδήσει το δικό της δείχνοντας με το χέρι της στον αέρα το τονικό ύψος της κάθε συλλαβής ,ως παιχνίδι ) παρακινεί τα παιδιά να τραγουδούν όλοι μαζί το κάθε ονοματάκι (με τη δική της βοήθεια πάντα) δείχνοντας με το χεράκι τους το τονικό ύψος της κάθε συλλαβής.
Είναι κάτι , που τα παιδιά κυριολεκτικά απολαμβάνουν και στη συνέχεια της χρονιάς, αφού θα έχουν προχωρήσει στα παιχνίδια και τις δεξιότητες της Μουσικής , μπορούμε να το κάνουμε περισσότερο περίπλοκο ζωγραφίζοντας ένα πεντάγραμμο και βάζοντας δίπλα στις νότες,που τοποθετούμε πάνω σ'αυτό (μέσα σε παρένθεση) τις συλλαβές του κάθε παιδικού ονόματος,τραγουδώντας το a capella (χωρίς συνοδεία μουσικής) ή με την προσθήκη διάφορων μουσικών οργάνων!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΌΛΟΥΣ!!!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)